Általános szerződési feltételek

Tartalomjegyzék

1. cikk - Fogalommeghatározások

cikk - A vállalkozó személyazonossága

cikk - Alkalmazhatóság

cikk - Az ajánlat

5. cikk - A megállapodás

6. cikk - Elállási jog

7. cikk - A fogyasztó kötelezettségei a türelmi idő alatt

8. cikk - A fogyasztó elállási jogának gyakorlása és annak költségei

9. cikk - A vállalkozó kötelezettségei elállás esetén

10. cikk - Az elállási jog kizárása

11. cikk - Az ár

cikk - Teljesítési és kiegészítő garancia

13. cikk - Szállítás és végrehajtás

14. cikk - Időtartamügyletek: időtartam, megszűnés és megújítás

cikk - Fizetés

16. cikk - Panaszolási eljárás

17. cikk - Jogviták

cikk - Ipari garancia

cikk - Kiegészítő vagy eltérő rendelkezések

1. cikk - Fogalommeghatározások

Ezekben a feltételekben a következő fogalommeghatározásokat kell alkalmazni:

  1. Kiegészítő megállapodás: olyan megállapodás, amelynek keretében a fogyasztó távollevők között kötött szerződés keretében termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat szerez be, és ezeket a termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat a kereskedő vagy egy harmadik fél és a kereskedő közötti megállapodás alapján egy harmadik fél nyújtja;
  2. Tüköridőszak: az az időszak, amelyen belül a fogyasztó élhet elállási jogával;
  3. Fogyasztó: a természetes személy, aki nem a kereskedelmével, vállalkozásával, mesterségével vagy szakmájával kapcsolatos célok érdekében jár el;
  4. Bye: naptári nap;
  5. Digitális tartalom: digitális formában előállított és átadott adatok;
  6. Bérleti szerződés: meghatározott időszak alatt történő rendszeres áruszállításra, szolgáltatásnyújtásra és/vagy digitális tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés;
  7. Tartós adathordozó: minden olyan eszköz - beleértve az e-mailt is -, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy vállalkozó számára, hogy személyesen neki címzett információkat tároljon olyan módon, amely lehetővé teszi a későbbi betekintést vagy felhasználást az információ rendeltetésének megfelelő ideig, és amely lehetővé teszi a tárolt információk változatlan reprodukálását;
  8. Elállási jog: a fogyasztó lehetősége arra, hogy a türelmi időn belül lemondjon a távollevők közötti szerződésről;
  9. Vállalkozó: az a természetes vagy jogi személy, aki a Stichting Webshop Keurmerk tagja, és termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat kínál (digitális tartalmakhoz való hozzáférést) és/vagy szolgáltatásokat kínál a fogyasztóknak távolról;
  10. Távoli megállapodás: a kereskedő és a fogyasztó között a termékek, digitális tartalmak és/vagy szolgáltatások távértékesítésére szolgáló szervezett rendszer keretében kötött megállapodás, amely a megállapodás megkötéséig és azt is beleértve egy vagy több távközlési eszköz kizárólagos vagy közös használatát teszi lehetővé;
  11. Visszavonási formanyomtatványminta: a jelen feltételek I. mellékletében található európai elállási formanyomtatvány;
  12. Távoli kommunikációs technológia: olyan eszközök, amelyekkel anélkül lehet megállapodást kötni, hogy a fogyasztónak és a vállalkozónak egyszerre egy helyiségben kellene tartózkodnia;

cikk - A vállalkozó személyazonossága

Ezek az általános szerződési feltételek az alábbi cégre vonatkoznak, amely a következő néven tevékenykedik MB Alumínium Hungary Kft.

cikk - Alkalmazhatóság

  1. Ezek az általános szerződési feltételek a vállalkozó által tett minden ajánlatra, valamint a vállalkozó és a fogyasztó között létrejött minden távollevők közötti szerződésre vonatkoznak.
  2. A távollevők között kötött szerződés megkötése előtt a fogyasztó rendelkezésére bocsátják ezen általános szerződési feltételek szövegét. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollevők között kötött szerződés megkötése előtt a kereskedő jelzi, hogy az általános szerződési feltételek milyen módon tekinthetők meg a kereskedő telephelyén, és hogy a fogyasztó kérésére a lehető leghamarabb ingyenesen megküldi azokat.
  3. Ha a távollevők között kötött szerződés elektronikus úton jön létre, az előző bekezdéstől eltérően és a távollevők között kötött szerződés megkötése előtt az általános szerződési feltételek szövege elektronikus úton a fogyasztó rendelkezésére bocsátható oly módon, hogy azt a fogyasztó könnyen tárolhassa tartós adathordozón. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollevők között kötött szerződés megkötése előtt fel kell tüntetni, hogy az általános szerződési feltételek hol tekinthetők meg elektronikusan, és hogy azokat a fogyasztó kérésére elektronikusan vagy más módon díjmentesen megküldik.
  4. Abban az esetben, ha ezen általános feltételek mellett egyedi termék- vagy szolgáltatási feltételek is alkalmazandók, a második és harmadik bekezdés értelemszerűen alkalmazandó, és ellentmondó feltételek esetén a fogyasztó mindig a számára legkedvezőbb alkalmazandó rendelkezésre hivatkozhat.

cikk - Az ajánlat

  1. Ha egy ajánlat érvényességi ideje korlátozott vagy feltételekhez van kötve, ezt az ajánlatban kifejezetten feltüntetjük.
  2. Az ajánlat tartalmazza a kínált termékek, digitális tartalmak és/vagy szolgáltatások teljes és pontos leírását. A leírás kellően részletes ahhoz, hogy a fogyasztó megfelelően értékelni tudja az ajánlatot. Amennyiben a vállalkozó képeket használ, azok a valóságnak megfelelően ábrázolják a kínált termékeket, szolgáltatásokat és/vagy digitális tartalmakat. Az ajánlatban található nyilvánvaló hibák vagy nyilvánvaló tévedések nem kötik a vállalkozót.
  3. Minden ajánlat olyan információkat tartalmaz, amelyekből a fogyasztó számára egyértelmű, hogy milyen jogok és kötelezettségek kapcsolódnak az ajánlat elfogadásához.

5. cikk - A megállapodás

  1. A (4) bekezdés rendelkezéseire is figyelemmel a szerződés abban a pillanatban jön létre, amikor a fogyasztó elfogadja az ajánlatot és teljesíti az abban foglalt feltételeket.
  2. Ha a fogyasztó elektronikus úton fogadta el az ajánlatot, a kereskedő azonnal elektronikus úton visszaigazolja az ajánlat elfogadásának kézhezvételét. Amíg a vállalkozó nem erősíti meg az elfogadás kézhezvételét, a fogyasztó felbonthatja a megállapodást.
  3. Ha a szerződés megkötésére elektronikus úton kerül sor, a vállalkozó megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket tesz az elektronikus adattovábbítás védelme érdekében, és biztonságos webes környezetet biztosít. Ha a fogyasztó elektronikus úton fizethet, a vállalkozó betartja a megfelelő biztonsági intézkedéseket.
  4. A vállalkozó - a jogi keretek között - megvizsgálhatja, hogy a fogyasztó képes-e teljesíteni fizetési kötelezettségeit, valamint mindazokat a tényeket és tényezőket, amelyek fontosak a távollevők között kötött szerződés felelős megkötéséhez. Ha e vizsgálat alapján a vállalkozónak alapos oka van arra, hogy ne kösse meg a szerződést, jogosult a megrendelést vagy a kérelmet elutasítani, vagy a teljesítést indoklás mellett különleges feltételekhez kötni.
  5. A kereskedő legkésőbb a termék, szolgáltatás vagy digitális tartalom átadásakor írásban vagy olyan módon, hogy a fogyasztó azt tartós adathordozón hozzáférhető módon tárolhassa, megküldi a fogyasztónak a következő információkat: a kereskedő irodájának látogatási címe, ahol a fogyasztó panaszt tehet;
  • az elállási jog gyakorlásának feltételei és módja, vagy az elállási jog kizárására vonatkozó egyértelmű nyilatkozat;
  • a garanciákra és a meglévő értékesítés utáni szolgáltatásokra vonatkozó információk;
  • a termék, szolgáltatás vagy digitális tartalom ára, beleértve az összes adót; adott esetben a szállítási költség; valamint a fizetés, a szállítás vagy a távollevők közötti szerződés teljesítésének módja;
  • a szerződés felmondásának követelményei, ha a szerződés időtartama meghaladja az egy évet, vagy határozatlan időre szól;
  • ha a fogyasztónak elállási joga van, az elállási nyilatkozat mintája.

6. Tartamügylet esetén az előző bekezdés rendelkezése csak az első szállításra vonatkozik.

6. cikk - Elállási jog

Termékek:

  1. A fogyasztó a termék megvásárlására vonatkozó megállapodást legalább 14 napos gondolkodási idő alatt indoklás nélkül felbonthatja. A kereskedő megkérdezheti a fogyasztót az elállás okáról, de nem kötelezheti a fogyasztót az ok(ok) közlésére.
  2. Az (1) bekezdésben említett türelmi idő az azt követő napon kezdődik, hogy a fogyasztó vagy a fogyasztó által előzetesen kijelölt harmadik személy, aki nem a fuvarozó, átvette a terméket, vagy:

a. ha a fogyasztó több terméket rendelt ugyanabban a sorrendben: az a nap, amelyen a fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy az utolsó terméket átvette. A kereskedő - feltéve, hogy erről a fogyasztót a megrendelést megelőzően egyértelműen tájékoztatta - visszautasíthatja a több termékből álló, eltérő szállítási határidővel rendelkező megrendelést.

b. ha a termék szállítása több szállítmányból vagy részből áll: az a nap, amelyen a fogyasztó vagy az általa kijelölt harmadik személy az utolsó szállítmányt vagy részt átvette;

c. meghatározott időszak alatt történő rendszeres termékszállításra vonatkozó szerződések esetében: az a nap, amelyen a fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy az első terméket átvette.

A nem tárgyi adathordozón nyújtott szolgáltatások és digitális tartalom esetében:

A fogyasztó a szolgáltatási szerződést és a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződést legalább 14 napig indokolás nélkül felmondhatja. A kereskedő megkérdezheti a fogyasztót az elállás okáról, de nem kötelezheti a fogyasztót az ok(ok) közlésére.

A (3) bekezdésben említett türelmi idő a megállapodás megkötését követő napon kezdődik.


Meghosszabbított türelmi idő a nem tárgyi adathordozón nyújtott termékek, szolgáltatások és digitális tartalmak esetében, amennyiben az elállási jogról való tájékoztatás elmulasztása esetén:

Ha a kereskedő nem adta át a fogyasztónak az elállási jogról szóló, jogszabályban előírt tájékoztatást vagy az elállási formanyomtatvány mintáját, a gondolkodási idő az e cikk előző bekezdései szerint meghatározott eredeti gondolkodási idő lejárta után 12 hónappal jár le.

6. Ha a kereskedő az eredeti türelmi idő kezdetétől számított 12 hónapon belül az előző bekezdésben említett tájékoztatást a fogyasztó rendelkezésére bocsátotta, a türelmi idő 14 nappal azt a napot követően jár le, amikor a fogyasztó a tájékoztatást megkapta.

7. cikk - A fogyasztó kötelezettségei a türelmi idő alatt

  1. A lehűlési időszak alatt a fogyasztó óvatosan kezeli a terméket és annak csomagolását. A terméket csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékben csomagolja ki vagy használja. Az alapelv itt az, hogy a fogyasztó csak úgy kezelheti és vizsgálhatja a terméket, ahogyan azt egy üzletben is megtehetné.
  2. A fogyasztó csak a terméknek az (1) bekezdésben megengedettnél nagyobb mértékű kezeléséből eredő értékcsökkenéséért felel.
  3. A fogyasztó nem felelős a termék értékcsökkenéséért, ha a kereskedő a szerződés megkötése előtt vagy a szerződés megkötésekor nem adta meg neki az elállási jogról szóló, jogszabályban előírt tájékoztatást.

8. cikk - Az elállási jog gyakorlása a fogyasztó által

és annak költségei

Ha a fogyasztó él az elállási jogával, az elállási határidőn belül az elállási formanyomtatvány mintáján vagy más egyértelmű módon értesíti a kereskedőt.

A fogyasztó a lehető leghamarabb, de az (1) bekezdésben említett értesítést követő naptól számított 14 napon belül visszaküldi a terméket, vagy átadja azt a vállalkozónak (meghatalmazott képviselőjének). Ez nem szükséges, ha a vállalkozó felajánlotta, hogy maga veszi át a terméket. A fogyasztó minden esetben betartotta a visszaküldési határidőt, ha a terméket a türelmi idő lejárta előtt visszaküldi.

A fogyasztó köteles a terméket az összes szállított tartozékkal együtt, ha ésszerűen lehetséges, eredeti állapotában és csomagolásában, valamint a vállalkozó által adott ésszerű és egyértelmű utasításoknak megfelelően visszaküldeni.

4. Az elállási jog helyes és időben történő gyakorlásának kockázata és bizonyítási terhe a fogyasztót terheli.

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit. Ha a kereskedő nem jelezte, hogy a fogyasztó viseli ezeket a költségeket, vagy ha a kereskedő jelzi, hogy a fogyasztó maga viseli a költségeket, a fogyasztónak nem kell viselnie a termék visszaküldésének költségeit.

6. Ha a fogyasztó eláll, miután előzetesen kifejezetten kérte, hogy a szolgáltatás teljesítése vagy a nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben történő értékesítésre kész gáz-, víz- vagy villamosenergia-szolgáltatás az elállási időszak alatt kezdődjön meg, a fogyasztó a vállalkozónak a kötelezettségvállalásnak az elállás időpontjában a vállalkozó által teljesített részével arányos összeggel tartozik a kötelezettségvállalás teljesítéséhez képest.

A fogyasztót nem terheli költség a szolgáltatás teljesítéséért, illetve a korlátozott mennyiségben vagy mennyiségben értékesítésre nem kész víz-, gáz- vagy villamosenergia-szolgáltatásért, illetve a távhőszolgáltatásért, ha:

a. a kereskedő nem adta meg a fogyasztónak az elállási jogról, az elálláskor történő költségtérítésről vagy az elállási nyilatkozat mintájáról szóló, jogszabályban előírt tájékoztatást, vagy;

b. a fogyasztó nem kérte kifejezetten a szolgáltatás vagy a gáz-, víz-, villamosenergia- vagy távhőszolgáltatás teljesítésének megkezdését a mérlegelési időszak alatt.

8. A fogyasztót nem terheli költség a nem tárgyi adathordozón átadott digitális tartalom teljes vagy részleges átadásáért, ha:

a. a szállítás előtt nem járult hozzá kifejezetten a szerződés teljesítésének a türelmi idő lejárta előtti megkezdéséhez;

b. a hozzájárulás megadásakor nem ismerte el, hogy elvesztette az elállási jogát; vagy

c. a vállalkozó nem erősítette meg a fogyasztó e nyilatkozatát.

9. Ha a fogyasztó él az elállási jogával, minden további szerződés a törvény erejénél fogva megszűnik.

9. cikk - A vállalkozó kötelezettségei elállás esetén

  1. Ha a kereskedő lehetővé teszi, hogy a fogyasztó az elállásról elektronikus úton értesítse a fogyasztót, az értesítés kézhezvételét követően haladéktalanul átvételi elismervényt küld.
  2. Az üzemeltető a fogyasztó által teljesített valamennyi kifizetést, beleértve a visszaküldött termékre vonatkozóan az üzemeltető által felszámított szállítási költségeket is, haladéktalanul, de legkésőbb az azt követő 14 napon belül visszatéríti, hogy a fogyasztó értesítette őt az elállásról. Amennyiben a vállalkozó nem ajánlja fel, hogy a terméket maga veszi át, a visszatérítéssel várhat addig, amíg a terméket át nem veszi, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy a terméket visszaküldte, attól függően, hogy melyik a korábbi időpont.
  3. A visszatérítéshez a kereskedő ugyanazt a fizetési módot használja, amelyet a fogyasztó használt, kivéve, ha a fogyasztó más módszerhez járul hozzá. A visszatérítés a fogyasztó számára ingyenes.
  4. Ha a fogyasztó a legolcsóbb szabványos szállítási módnál drágább szállítási módot választott, a kereskedőnek nem kell megtérítenie a drágább szállítási mód többletköltségeit.

10. cikk - Az elállási jog kizárása

A kereskedő az alábbi termékeket és szolgáltatásokat kizárhatja az elállási jogból, de csak akkor, ha ezt a kereskedő az ajánlat megtételekor, vagy legalábbis a szerződés megkötése előtt kellő időben egyértelműen jelezte:

Olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek ára a pénzügyi piacnak az üzemeltető által nem befolyásolható, az elállási időszakon belül bekövetkező ingadozásainak van kitéve.

Nyilvános árverésen kötött szerződések. A nyilvános árverés olyan értékesítési módot jelent, amelynek során a termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat az üzemeltető olyan fogyasztóknak kínálja fel, akik személyesen, árverező vezetésével részt vesznek az árverésen, vagy lehetőséget kapnak arra, hogy személyesen részt vegyenek rajta, és a nyertes ajánlattevő köteles megvásárolni a termékeket, digitális tartalmakat és/vagy szolgáltatásokat;

Szolgáltatási megállapodások, a szolgáltatás teljes körű teljesítése után, de csak akkor, ha:

a. a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes hozzájárulásával kezdődött; és

b. a fogyasztó kijelentette, hogy elveszíti elállási jogát, ha a kereskedő a szerződést teljes mértékben teljesítette;

Szolgáltatási szerződések szálláshely-szolgáltatásra, amennyiben a szerződés meghatározott időpontot vagy teljesítési időszakot ír elő, és nem lakáscélú, árufuvarozásra, autókölcsönzésre és vendéglátásra vonatkozik;

Szabadidős tevékenységekre vonatkozó szerződések, ha a szerződés a teljesítés meghatározott időpontját vagy időtartamát írja elő;

A fogyasztói előírások szerint gyártott termékek, amelyek nem előre gyártott termékek, és amelyeket a fogyasztó egyéni választása vagy döntése alapján gyártanak, vagy amelyeket egyértelműen egy adott személynek szánnak;

7. Gyorsan romló vagy korlátozott eltarthatósági idejű termékek;

8. Olyan lezárt termékek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre, és amelyek pecsétje a kiszállítás után felszakadt;

9. Olyan termékek, amelyek a szállítást követően természetüknél fogva visszavonhatatlanul keverednek más termékekkel;

10. Olyan alkoholos italok, amelyek árában a szerződéskötéskor állapodtak meg, de amelyek szállítására csak 30 nap múlva kerülhet sor, és amelyek tényleges értéke a piaci ingadozásoktól függ, amelyekre a vállalkozónak nincs befolyása;

11. Olyan lepecsételt hang- és videofelvételek és számítógépes szoftverek, amelyek pecsétjét a kézbesítés után feltörték;

12. Újságok, magazinok vagy folyóiratok, kivéve az előfizetéseket;

13. A nem tárgyi adathordozón történő digitális tartalomszolgáltatás, de csak akkor, ha:

a. a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes hozzájárulásával kezdődött; és

b. a fogyasztó kijelentette, hogy ezáltal elveszíti elállási jogát.

11. cikk - Az ár

Az ajánlatban említett érvényességi idő alatt a kínált termékek és/vagy szolgáltatások árai nem emelkedhetnek, kivéve a HÉA-kulcsok változásából eredő árváltoztatásokat.

Az előző bekezdés ellenére a Vállalkozó kínálhat olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek árai a pénzügyi piacnak a Vállalkozó által nem befolyásolható ingadozásainak vannak kitéve, változó árakkal. Az ingadozásokhoz való kapcsolódást és azt a tényt, hogy a megadott árak célárak, az ajánlatban fel kell tüntetni.

3. A szerződés megkötésétől számított 3 hónapon belüli áremelés csak akkor megengedett, ha az jogszabályi előírásokból vagy rendelkezésekből következik.

4. A szerződéskötést követő 3 hónaptól kezdődően áremelés csak akkor megengedett, ha a vállalkozó ezt kikötötte, és:

a. jogszabályi előírásokból vagy rendelkezésekből erednek; vagy

b. a fogyasztó jogosult a szerződést az áremelés hatálybalépésének napjától felmondani.

A termék- és szolgáltatási ajánlatban szereplő árak az ÁFA-t tartalmazzák.

cikk - A megállapodás betartása és kiegészítő garancia

  1. A vállalkozó szavatolja, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások megfelelnek a szerződésnek, az ajánlatban megadott specifikációknak, a megfelelőség és/vagy használhatóság ésszerű követelményeinek, valamint a szerződés megkötésének napján hatályos jogszabályi rendelkezéseknek és/vagy kormányrendeleteknek. Megállapodás esetén a vállalkozó garantálja azt is, hogy a termék a szokásos használaton kívüli használatra is alkalmas.
  2. A vállalkozó, szállítója, gyártója vagy importőre által nyújtott kiegészítő garancia soha nem korlátozza azokat a jogokat és követeléseket, amelyeket a fogyasztó a szerződés alapján a vállalkozóval szemben érvényesíthet, ha a vállalkozó nem teljesítette a szerződésben foglaltakat.
  3. Kiegészítő garancia a kereskedő, szállítója, importőre vagy gyártója által tett olyan kötelezettségvállalás, amelyben a fogyasztónak bizonyos jogokat vagy követeléseket biztosít, amelyek túlmutatnak azon, amire a fogyasztó jogilag köteles, amennyiben nem teljesítette a megállapodás rá eső részét.

13. cikk - Szállítás és végrehajtás

  1. A vállalkozó a lehető legnagyobb gondossággal jár el a termékekre vonatkozó megrendelések átvételekor és teljesítésekor, valamint a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó kérelmek elbírálásakor.
  2. A teljesítési hely az a cím, amelyet a fogyasztó a vállalkozónak megadott.
  3. A jelen általános szerződési feltételek 4. cikkében foglaltakra is figyelemmel a vállalkozó az elfogadott megrendeléseket gyorsan, de legkésőbb 30 napon belül teljesíti, kivéve, ha más szállítási határidőben állapodtak meg. Ha a szállítás késik, vagy ha egy megrendelés nem vagy csak részben teljesíthető, a fogyasztó legkésőbb a megrendeléstől számított 30 napon belül értesítést kap erről. Ebben az esetben a fogyasztónak joga van a szerződést költségmentesen felbontani, és joga van az esetleges kártérítésre.
  4. Az előző bekezdés szerinti megszüntetést követően az üzemeltető haladéktalanul visszatéríti a fogyasztó által kifizetett összeget.
  5. A termékek károsodásának és/vagy elvesztésének kockázata a vállalkozót terheli a fogyasztónak vagy a fogyasztó vagy a korábban kijelölt és a vállalkozó tudomására hozott képviselőjének történő átadás időpontjáig, kivéve, ha kifejezetten másként állapodtak meg.

14. cikk - Időtartamügyletek: időtartam, megszűnés és megújítás

Megszűnés:

1. A fogyasztó a termékek (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatások rendszeres szolgáltatására kötött határozatlan idejű szerződést bármikor felmondhatja, a megállapodás szerinti felmondási szabályok és az egy hónapot meg nem haladó felmondási idő betartásával.

2. A fogyasztó a termékek (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatások rendszeres szállítására kötött határozott idejű szerződést a határozott idő vége felé bármikor felmondhatja, a megállapodás szerinti felmondási szabályok és az egy hónapot meg nem haladó felmondási idő betartásával.

3. A fogyasztó módosíthatja az előző bekezdésekben említett megállapodásokat:

a. bármikor megszűnhet, és nem korlátozódik egy adott időpontra vagy időszakra;

b. legalább ugyanolyan módon szűnnek meg, mint ahogyan azokat ő kötötte;

c. mindig ugyanolyan felmondási idővel szűnik meg, mint amilyet a vállalkozó saját maga számára meghatározott.

Hosszabbítás:

4. A határozott időre kötött és rendszeres termék- (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatásnyújtásra kiterjedő megállapodás nem hosszabbítható meg vagy újítható meg hallgatólagosan meghatározott időre.

Az előző bekezdéstől eltérően a napi vagy heti napilapok és folyóiratok rendszeres kézbesítésére kötött határozott idejű szerződés hallgatólagosan meghosszabbítható három hónapot meg nem haladó határozott időre, ha a fogyasztó a meghosszabbított szerződést a meghosszabbítás végére egy hónapot meg nem haladó felmondási idővel felmondhatja.

A rendszeres termékértékesítésre vagy szolgáltatásnyújtásra kötött határozott idejű szerződés csak akkor hosszabbítható meg hallgatólagosan határozatlan időre, ha a fogyasztó bármikor felmondhatja a szerződést egy hónapot meg nem haladó felmondási idővel. A felmondási idő nem haladhatja meg a három hónapot, ha a szerződés napi vagy heti újságok vagy folyóiratok rendszeres, de havonta egynél kevesebb alkalommal történő kézbesítésére vonatkozik.

A napi vagy heti napilapok és folyóiratok rendszeres ellátására vonatkozó, bevezető jelleggel kötött határozott idejű szerződés (próba- vagy bevezető előfizetés) nem folytatódik hallgatólagosan, és automatikusan megszűnik a próba- vagy bevezető időszak végén.

Időtartam:

8. Ha a szerződés időtartama egy évnél hosszabb, a fogyasztó egy év elteltével bármikor felmondhatja a szerződést egy hónapot meg nem haladó felmondási idővel, kivéve, ha az ésszerűség és a méltányosság a megállapodás szerinti időtartam lejárta előtti felmondás ellen szól.

cikk - Fizetés

  1. Ha a megállapodás vagy a kiegészítő feltételek másként nem rendelkeznek, a fogyasztó által fizetendő összegeket a gondolkodási idő kezdetétől számított 14 napon belül, vagy gondolkodási idő hiányában a megállapodás megkötésétől számított 14 napon belül kell megfizetni. Szolgáltatás nyújtására vonatkozó megállapodás esetén ez az időszak a megállapodásról szóló visszaigazolás fogyasztó általi kézhezvételét követő napon kezdődik.
  2. A termékek fogyasztóknak történő értékesítése esetén az általános szerződési feltételek soha nem kötelezhetik a fogyasztót 50%-nél nagyobb összegű előleg fizetésére. Előlegfizetés előírása esetén a fogyasztó nem érvényesíthet semmilyen jogot az adott megrendelés vagy szolgáltatás(ok) teljesítésével kapcsolatban, amíg az előírt előleget meg nem fizette.
  3. A fogyasztó köteles haladéktalanul jelenteni a vállalkozónak a megadott vagy említett fizetési adatok pontatlanságát.
  4. Ha a fogyasztó nem teljesíti időben fizetési kötelezettségét (kötelezettségeit), akkor - miután a vállalkozó tájékoztatta őt a késedelmes fizetésről, és a vállalkozó 14 napos határidőt adott a fogyasztónak, hogy még mindig teljesítse fizetési kötelezettségét - a 14 napos határidőn belüli nemfizetés után a még mindig fennálló összeg után törvényes kamatot kell fizetnie, és a vállalkozó jogosult a felmerült peren kívüli behajtási költségeket felszámítani. Ezek a behajtási költségek legfeljebb a következők: 15% a kintlévőségek felett 2500,00 euróig; 10% az ezt követő 2500,00 euró felett és 5% az ezt követő 5000,00 euró felett, minimum 40,00 euróval. A vállalkozó a fogyasztó javára eltérhet az említett összegektől és százalékos arányoktól.

16. cikk - Panaszolási eljárás

  1. A vállalkozó kellően nyilvánosságra hozott panaszeljárással rendelkezik, és a panaszt e panaszeljárással összhangban kezeli.
  2. A szerződés teljesítésével kapcsolatos panaszokat a fogyasztónak a hiba felfedezését követő ésszerű időn belül teljes körűen és egyértelműen leírva kell benyújtania a kereskedőhöz.
  3. A vállalkozóhoz benyújtott panaszokat a beérkezéstől számított 14 napon belül megválaszolják. Ha egy panasz előreláthatólag hosszabb feldolgozási időt igényel, a vállalkozó a 14 napos határidőn belül válaszol, értesítést küld a panasz átvételéről és jelzi, hogy a fogyasztó mikor számíthat részletesebb válaszra.
  4. A termékkel, szolgáltatással vagy a vállalkozó szolgáltatásával kapcsolatos panaszt a Stichting Webshop Keurmerk weboldalának fogyasztói oldalán (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) található panasztételi űrlapon keresztül is be lehet nyújtani. A panaszt ezután mind az érintett vállalkozónak, mind a Stichting Webshop Keurmerknek elküldik.
  5. Ha a panaszt nem lehet ésszerű időn belül vagy a panasz benyújtásától számított 3 hónapon belül közös megegyezéssel rendezni, akkor vitarendezésre alkalmas vita keletkezik.

17. cikk - Jogviták

  1. A vállalkozó és a fogyasztó közötti szerződésekre, amelyekre a jelen általános szerződési feltételek vonatkoznak, kizárólag a holland jog az irányadó.
  2. A Fogyasztó és a Vállalkozó közötti, a Vállalkozó által szállítandó vagy már szállított termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződések létrejöttével vagy teljesítésével kapcsolatos vitás kérdéseket mind a Fogyasztó, mind a Vállalkozó a hágai Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP (www.sgc.nl) címre nyújthatja be az alábbi rendelkezések betartásával.
  3. A vitát a vitarendezési bizottság csak akkor vizsgálja meg, ha a fogyasztó először ésszerű időn belül benyújtotta panaszát a vállalkozónak.
  4. A vitát legkésőbb a vita felmerülésétől számított 12 hónapon belül írásban kell benyújtani a vitarendezési bizottsághoz.
  5. Ha a fogyasztó a vitás ügyet a vitarendezési bizottság elé kívánja terjeszteni, a vállalkozót ez a döntés köti. Ha a vállalkozó így kíván eljárni, a fogyasztónak a vállalkozó írásbeli felszólítását követő öt héten belül írásban kell kifejeznie, hogy ezt kívánja-e, vagy azt szeretné, hogy a vitát az illetékes bíróság tárgyalja. Ha a vállalkozó az öthetes határidőn belül nem hallgatja meg a fogyasztó választását, a vállalkozó jogosult a jogvitát az illetékes bíróság elé terjeszteni.
  6. A Vitarendező Bizottság a Vitarendező Bizottság szabályzatában (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de- commissions/2701/webshop) meghatározott feltételek szerint jár el A Vitarendező Bizottság döntései kötelező érvényű vélemény formájában születnek.
  7. A vitarendezési bizottság nem foglalkozik a vitával, illetve nem folytatja annak kezelését, ha a vállalkozó fizetési haladékot kapott, csődbe ment, vagy ténylegesen megszüntette üzleti tevékenységét, mielőtt a vitát a bizottság ülésén tárgyalta volna, és jogerős határozatot hozott.
  8. Amennyiben a Geschillencommissie Webshop mellett egy másik, a Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) vagy a Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) által elismert vagy ahhoz kapcsolódó vitarendezési bizottság is illetékes, a távértékesítés vagy a szolgáltatásnyújtás módjával kapcsolatos vitás ügyekben a Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk élvez elsőbbséget a Geschillencommissie Webshop Keurmerkkel szemben. Minden más vitás ügyben az SGC által elismert vagy a Kifidhez kapcsolódó egyéb vitarendezési bizottság.

cikk - Ipari garancia

  1. A Webshop Keurmerk garantálja a Stichting Webshop Keurmerk Vitarendező Bizottság kötelező érvényű tanácsának teljesítését a tagjai által, kivéve, ha a tag úgy dönt, hogy a kötelező érvényű vélemény megküldését követő két hónapon belül a bírósághoz fordul felülvizsgálat céljából. Ez a garancia újra életbe lép, ha a kötelező véleményt a bírósági felülvizsgálatot követően helybenhagyják, és az ítélet, amelyből ez kiderül, jogerőre emelkedik. Kötelező érvényű véleményenként 10.000,00 € összeghatárig ezt az összeget a Webshop Keurmerk fizeti ki a fogyasztónak. Kötelező érvényű véleményenként 10.000,00 €-nál magasabb összegek esetén 10.000,00 €-t fizetnek ki. Az ezen felüli összeg tekintetében a Webshop Keurmerk köteles minden tőle telhetőt megtenni annak érdekében, hogy a tag a kötelező véleménynek megfeleljen.
  2. E garancia igénybevételéhez a fogyasztónak írásban fellebbezést kell benyújtania a Stichting Webshop Keurmerkhez, és a vállalkozóval szembeni követelését a Stichting Webshop Keurmerkre kell átruháznia. Ha a vállalkozóval szembeni követelés meghaladja a 10.000,- €-t, a Fogyasztónak felajánlják, hogy a 10.000,- €-t meghaladó mértékben átruházza a követelését a Stichting Webshop Keurmerkre, amely saját nevében és költségei alapján bírósági úton követeli annak kifizetését a Fogyasztó kielégítésére.

cikk - Kiegészítő vagy eltérő rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételektől eltérő kiegészítő rendelkezések vagy rendelkezések nem lehetnek a fogyasztó hátrányára, és azokat írásban vagy oly módon kell rögzíteni, hogy a fogyasztó számára hozzáférhető módon, tartós adathordozón tárolhatók legyenek.

Lépjen kapcsolatba velünk

Szívesen segítünk!

Kérdése van a szerződési feltételekkel kapcsolatban, vagy további információkat szeretne valamelyik termékünkről?

Hívjon minket vagy töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapot.

Szívesen látjuk Önt bemutatótermeink egyikében is.

Telefonszám

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
Bevásárlókosár